Ett varnande exempel


Här är en ganska typisk situation många råkar ut för i kontakt med Mary Kay. Texten nedan är saxad ifrån signaturen Zelmah kommentar på bröllopstorget.

”Vill nog varna lite för Mary Kay alltså… Jag har vart inne i det racet och du hamnar i princip i skuld. När jag startade med start-kitet och köpte en del basicgrejer så började jag det hela med en skuld på 5000 som jag skulle betala av till min ledarkonsult. Jag slutade ganska snabbt då jag insåg att man hela tiden var tvungen att köpa massa saker då start-kitet inte innehöll allt man behövde för att kunna hålla en vanlig klass och att det sen var svårt att sälja det. Min bästa vän kämpade på länge för att försöka få igång en business och blev mer eller mindre påtvingad att köpa in ditten och datten för att man ska ha ett stort och brett lager till sina kunder… Hon har fått ge bort saker och rea ut saker under inköpspriset. hon har också känt sig tvungen att ta sms-lån får att köpa in varor mm… Det är en business som tar lång tid och hårt arbete att jobba upp. Min kompis gjorde det ändå på heltid men lyckades inte. Det krävs att man har ett stort kontaktnät så att man kan lätt kan få kunder. Man måste också vara bra på att pracka på folk varor. Så det krävs att man är en bra säljare som inte känner att man lurar på folk grejer.. Första gången jag blev indragen i MK- mer eller mindre tvingade säljaren på mig grejer för 2500 som jag fick ha på avbetalning (det måste man erbjuda kunderna för att kunna sälja mkt, så du ligger i princip ute med massa pengar innan nåt lönar sig.) Hon gjorde iordning (efter hudklassen) ett klart paket och tog in oss en och en i köket och räknade ut hur mkt vi skulle betala för det personligt anpassade hudvårdspaketet, man var tvungen att plocka ur grejer själv för att få ner summan… Ja man blev påprackad grejerna och det är så de måste jobba om de ska bli framgångsrika inom MK. så alltså satsa hellre på ett vanligt extraknäck än Mary Kay som inte ger nån säker lön för arbetet. Kul att hålla klasser och öppethus och ingen köper varorna, då har man jobbat många timmar gratis kan jag säga och dessutom köpt massa varor själv. Man behöver kunna investera först för att kunna tjäna nåt där.  Detta kanske blev mkt OT men jag vill bara varna att MK kanske inte är det bästa och snabbaste sättet att tjäna extrapengar på”.

Och jag kan bara hålla med dig Zelmah.

2 thoughts on “Ett varnande exempel

  1. Detta var den sjukaste sidan jag varit inne på. Det finns ingen som kan ”tvinga” på dig produkter. om du inte vill köpa så gör du inte det. Detta är ett jobb fullt av glädje. det finns ingen som någonsin sagt att du ska sluta prata med din familj och dina vänner ifall de inte tror på marknadsplanen i Mary Kay. Alla har rätt att tycka och tänka hur de vill. Bara för att någon sagt att du borde ta bort den negativa enegin som finns runt om dig betyder inte att du ska sluta prata med de som inte tror på marknadsplanen i Mary Kay, Det handlar om vad som ska få dig att må bra, och ingen mår väl bra av att ha negativa vänner? återigen inte bara om Mary Kay utan allmänt..? Ni har fått detta helt om bakfoten för det jag läst är ju helt galet. Jag hade VÄLDIGT dålig hy för några år sedan och nu är den i stort sätt perfekt tack vare Mary Kay´s produkter. Dom är bra och vi visar upp dom i hopp om att du ska få samma härliga känsla som vi fick av dessa produkterna…

  2. Hej, både min mamma och stora syster är insatta i MK och ett tag försökte dom även få med mig och jag testade men min scenskräck var för stor så jag vågade inte och det tackar jag för, (tänka sig att den kan komma till att vara bra också), jag har vart på många hudvårdsklasser och många unit möten under denna perioden och jag har hela tiden haft en obehaglig känsla i magen, nu går jag inte dit alls för det förändrar min mamma och hela situationen är bara absurd när man sitter där och applåderar.
    Därför är det väldigt skönt att jag hittade er för nu vet jag att jag hela tiden har haft rätt.
    Dessutom blir inte min hy så bra som dom säger och då har jag tillgång till mycket produkter, men om man säger detta blir man mer eller mindre hals huggen. Och jag orkar inte köpa andra produktet just för att jag får dessa gratis och min mamma skulle inte låta mig komma undan.

    Så ta för denna sidan! Slipper jag känna mig som en utomjording för att mk skrämmer mig.

Kommentera

