En Mary Kay konsults bekännelser


Som ett led i att kunna återvända till verkligheten och ett normalt liv och få tillbaka självrespekten känner jag att jag måste be om ursäkt för allt jag gjort som Mary Kay konsult. Familj och före detta vänner har jag kunnat nå däremot har inte kunnat nå alla de 1000-tal kvinnor och män jag som representant för Mary Kay orsakat både ekonomiskt och mentalt lidande.

– Jag ber er alla om ursäkt!
Under min tid som Mary Kay konsult har jag

  • framgångsrikt lurat i er att produkten ni köpte är det bästa för er hud utan att veta vilket eller bekymrat mig om det.
  • terroriserat er både i hemmet och på arbetsplatsen med mejl och telefonpåringningar.
  • rekryterat er till sekten och därmed orsakat att ni ej längre är välkomna bland vänner och familj. Allt genom falska löften om att ni uppnår ekonomiskt oberoende och lycka bara ni köper startpaketet för 5000 kr.

För det är så att jag numera vet att allt jag blivit lärd och uppmuntrad till att göra inom Mary Kay sekten skulle jag aldrig ha gjort annars.
Allt som jag idag vet och kan se önskar jag att jag kunde ha sett den dagen min kompis bjöd in mig på ett homeparty för Mary Kay. Men det är inte för sent för DIG! Du har fortfarande möjlighet att undkomma. Jag hoppas att du gör det.

Tänk på att om du är bra på att sälja kan du sälja vilken produkt som helst. Mary Kay produkterna är INTE lättare att sälja än någon annan produkt. Du får lika mycket hjälp och kan åka på lika många konferenser när du säljer andra hudvårdsmärken. Du får inte vänner bara för att du går med i Mary Kay sekten.

Det gamla ordstävet säger ”Om något verkar vara för bra för att vara sant så är det oftast så”. Det är i allra högsta grad sant vad gäller Mary Kays pyramidspel. Att du skulle kunna leva på det är för bra för att vara sant. Att jag framgångsrikt kunde det är inte samma sak som att du kan det. I pyramidspel kan det bara finnas en på toppen. Det finns bara plats för en vinnare.

Kram
Anna

Detta är ett gästinlägg skrivit av en gästskribent.

Kommentera

